tirsdag 25. november 2008

Frankly, mister shankly...

Jeg er så dritt lei! Akkurat nå sitter jeg og sipper.
Men jeg tenkte å skrive om de positive tingene i livet mitt først,
og så lesser jeg av meg all jævelskapen etterpå.
Nå er du herved advart.
DU TRENGER IKKE SCROLLE NEDOVER HVIS DU IKKE VIL HØRE PÅ MEG KLAGE :)

Her er en liste over ting jeg er fornøyd med for tida:

1) Slottsfjell har fiksa nytt design og slippi band.

Ikke noen band som appelerer skikkelig til meg (Turboneger, Katzenjammer, Skambankt) men band jeg kunne tenke meg å se.
Dessuten drar kanskje Katzenjammer visse fans jeg gjerne vil leke med på festival..

2) Håkan Hellström spiller i Drammen i slutten av Januar!
Jeg skal så sinnsykt fornøyd med det. Skal dra nedover og kooooose meg skikkelig sammen med Linda

Her kommer en kort liste over skolerelaterte ting jeg er misfornøyd med:

0) Jeg måtte levere en naturfagsinnlevering i dag, en uke før jeg trodde.
Det var fryktelig mye stress, jeg satt i to timer i et bråkete klasserom og skrev tilsammen fem sider.
1) Jeg har norsk skrivedag i morra og har null inspirasjon.
Det kommer til å ende med at jeg skriver en halvdårlig analyse som jeg ikke kan skåre sekser på, bare fordi jeg rett og slett ikke er morsom og kreativ nok til å jobbe fram et kåseri.
2) Jeg har gymprøve på torsdag.
Og jeg har egentlig kontroll på stoffet men det stresser meg ut, fordi jeg egentlig burde stryke i gym på grunn av dårlig innsats.
3) Jeg har historieprøve på fredag
Og jeg synes stoffet er vanskelig. Den amerikanske revulosjon er vanskelig å få taket på.
4) Jeg må jobbe med særemne på fredag, lørdag, søndag.
Og får dermed ingen helg.
5) Lisbeth har kutta ut Bilde-faget sånn som det fungerte og vil at vi skal jobbe opp mot Siri og Inger sine MK-timer.
Så nå driver vi og leser fototeori fem timer i uka. Og det blir sikkert prøve på mandag. Selv om vi sikkert ikke skal jobbe med foto etterpå. Og jeg hadde gleda meg som en unge til å begynne på foto og gleda meg enda mer til å jobbe med barnetv mot slutten av skoleåret.
Det var hardt nok å innse at jeg ikke fikk lov til å ha foto som fordypningsfag. Men at jeg ikke skal ha en ENESTE valgfri fotooppgave i år, det gjør vondt.
6) Alle disse skoegreiene fører til at det blir mye stress på skolen, og at vi ikke klarer å snakke sammen om annet enn særemne og andre irritasjonsmomenter. Jeg trenger å prate om andre ting, men finner ikke energi.

Her er en liste over generelle ting som irriterer meg:

1) Jeg har funnet et utrolig pent skopar på DNA. Men de finnes bare i brunt. Jeg har spurt i butikken og leita på internett, men de finnes ikke i svart. Og jeg har veldig få plagg som passer til brunt. Jeg har vært helt fortvila.
Og i dag bestemte jeg meg for å bare kjøpe dem i brunt, og heller skifte litt stil i blandt for å passe til skoa.
OG SÅ HADDE DE FOR SVARTE HELVETE BARE STØRRELSE -36- IGJEN!!!!!!!!!!
JEG ER SÅ IRRITERT!!!!!!!!!!!!
....Så det endte opp med at jeg kjøpte en ny parfyme.

2) Tante faenmeg Synnøve sendte meg en desperat sms i dag, hvor hun ba meg om å komme opp til mamma så vi kunne prate sammen.
Hun må være sadist eller noe.
For hun veit veldig godt at jeg for det første ikke fikser henne som person og at jeg ikke orker å møte henne, tenke på henne, ha henne i livet mitt.
Og for det andre veit hun at jeg blir oppriktig lei meg og får dårlig samvittighet når hun sender de meldingene. Hun veit at jeg begynner å grine på skolen, og at jeg skulle ønske jeg bare kunne tilgi og ha en shinyhappyfamily...
Jeg endte opp med å sende en kjempekrass sms til henne, og etterpå ringte jeg pappa.
Og så prata pappa med henne på tomannshånd.
Så nå håper jeg for helvete at hun holder seg unna.

3) Jeg er konstant stressa og klarer ikke slappe av i kjevemuskulaturen.
Det gjør faktisk ganske vondt og plager meg.

4) Pappa bråker. Alle bråker. Alle stresser. Jeg griner. Jeg har kort lunte.
Om tre dager er det 28 November.
Dagen som var min lykkeligste.
Den ultimate Kentdagen.
Jeg skulle ønske det var nå...

2 kommentarer:

Ingvïll sa...

Gosh, driver med samme ulla i historie nå. Revolusjoner og opplysningstid! Har prøve i morra. Jeg har lest og studert stoffet kjempenøye, men det... GÅR liksom ikke. Gah.

Angster så jævlig rundt særemne selv, også. Norsklæreren vår er forøvrig sykemeldt også, og vi har ikke fått vikar den første måneden, i alle fall.

Det kom tre jenter fra høyskola og snakka om deres særemne fra i fjor, og de var helt ville. Jeg har troen på et godt stykke stryk, ass.

Anonym sa...

Ufattelig mye stress. Men alt greier seg ut med tiden, vel. Hvorfor liker du ikke tanta di forresten? Noe jeg har grublet på. Kom fram til at hun mest sannsynlig hadde voldet deg smerte psykisk en eller annen gang. Men jeg vet ikke.

Sick.

Gleder meg til Håkan og deg i januar fo sho!