torsdag 6. november 2008

Elephant Van Sant

Verden begynner å komme på rett kjøl igjen.
Jeg tilbringer store deler av døgnet på skole og treningssenter/svømmehall/fritt fall
og prøver å la vær å tenke så alt for mye på det vonde.
Det fungerer ganske bra!
Er fornøyd med den ytre delen av livet mitt.

Men.
Jeg fikk en skikkelig dårlig nyhet i dag.
Legen ringte og sa til meg at jeg (mest sannsynlig) ikke kan få vite
om jeg har Huntingtons før om ett år.
Fordi det er en del samtaler og veiledning som skal til.
Og jeg hater det.
Jeg vil vite det
så fort som faens mulig.
Litt deppa for det.

Og.
En ting til, for dere som leser både min og Sjannis blogg
og lurer på hva hun preiker om.
Jeg prøvde på ingen måte å stjæle Kenneth fra henne på fredagen!
Det er bare hun som er såra,
fordi vi dreiv og køddeflørta.
Det skal hun få lov til å være, for all del!
Men jeg mener at det er umodent av henne
å henge meg ut på bloggen sin.
Spesielt fordi vi hadde prata ferdig om situasjonen
(riktignok over msn) tidligere.

4 kommentarer:

Anonym sa...

.. jeg kunne godt tenke meg å lese bloggen til Sjanni. har du link til meg?

Kråka sa...

Jeg kjenner ikke til dette såkaldte menneske, men har hørt situasjonen.
Men jeg må si etter å tittet litt på bloggen (selv om det kanskje er et dårlig utgangspunkt) så virker det som om vedkommende for det første er som du sier umoden, både ved å se på måten vedkommende velger å skrive bloggen på, og jeg ser nå rundt meg at folk ikke er som oss gitt(: (om folk tok en titt på fritt fall og kunne se at både kvinner og menn kan ha en lystig leken tone, like mye som en kvinne og kvinne kan ha.) At folk forsatt er opphengt i hvordan ting var på barne/ungedomsskolen. Men det får nå være så.
Jeg setter ikke pris på folk som klarer å ha så dårlig dømmekraft over for mine venner, og henge dem ut slik.
Og du har tilåmed forståelse for hennes følelser, og har ikke prøvd å sette henne i dårlig lys.
Jeg tror også at alle saker har fler sider, i allefall når det handler om følelser og det har ingen lagt skjul på, for alle har forskjellige følelser. Men jeg tror også at det har noe med hva man VIL føle, og hvordran man VIL reagere. Bare så det er sagt.
Ja, det var bare et synspunkt.
og, nette ødelegger oss mer hva:P?

Anonym sa...

huntingtons? jeg googla og fant ut at det var unormale kroppsbevegelser? gjorde meg ikke smartere. er det en ille sykdom?

Anonym sa...

Jeg er ikke sur på deg, Arja. Jeg er ikke langsint. Jeg bare tviler litt på deg.. en køddeflørt er fortsatt en flørt. Er ikke flørt kødd og tull i seg selv? Og når du svarer Kenneth med at "ja, hadde det ikke vært for Sjanni så ville jeg prøvd meg på deg", sier jo seg selv at hvis du ikke hadde kjent meg, så hadde du gjort det? Kall meg gjerne barnslig, for jeg bryr meg ikke så veldig om hva noen måtte mene om meg. Men jeg har følelser akkurat som deg, og reagerer på en annerledes måte enn det du kanskje ville ha gjort. Men hva ville du gjort og tenkt om du var i min situasjon? Selv etter å få hørt hele sannheten..
Jeg veit det er lenge sida, men jeg må få sagt det bare.. og jeg har for all del IKKE hengt deg ut i bloggen min. Jeg har ikke skrevet navnet ditt engang. Det var generell snakk fra min side, åssen jeg ser på de fleste mennesker. Hvis andre synes jeg er umoden, så får de synes det, men da kjenner de ikke meg. Jeg er et følsomt menneske, og det er min svakhet. Jeg syns forresten ikke det er barnslig å skrive ned mine tanker om åssen jeg ser på menneskeheten, som sikkert mange andre også ville gjort og har gjort, for å svare Mina. Bloggen min er ikke for å krenke andre, jeg nevner aldri navn.