fredag 3. april 2009

PUPP!

Cha cha!
I dag har jeg opplevd noe fantastisk, som jeg vil dele med dere som er så søte at dere leser bloggen min.
Fordi, i dag var det skole som vanlig, og ned på Dickens etterpå som vanlig. Hanna, Andrea, Malin, Anniken og jeg satt der og storkosa vårs med hver vår pils og masse sigg og digg.
Vi kikka på menn som gikk forbi, kommenterte dem, og snakka ellers piss som vanlig. Vi kosa oss enkelt og greit med ferie og påskesol.
Alle ble solbrente bortsett fra Malin, høhø.

Etterpå hadde jeg det kjempechill aleine hjemme, jeg kledde av meg alle klærne og dansa ballett rundt i stua til Håkan Hellström, samtidig som jeg lagde fresh middag. Og så bestemte Malin og Anniken at de droppa fest og heller ville sette seg nede i P-town og drikke vin og spise kjeks med ost. Og sånn blei det. Vi kledde på oss haugevis med klær og Anniken guida oss til århundrets mest romantiske jævla sted nede ved Kafe K. Innerst på ei brygge. Vannet var speilblankt uten en krusning. Det lå tåke rundt oss, alt var bada i et mykt og romantisk lys - og det var jazzkonsert på Kafe K som vi hørte i bakgrunnen. Vi hadde med tepper, verdens salteste oliven, en røykpakke hver, Taipinikjeks og brieost og lilla druer, og hver vår alkoholenhet.
Og så satt vi bare der og prata piss som vi pleier, snakka om folka på skolen, om synet vårt på livet og kjærligheten og alt det der.
Og så helt ut av det blå kommer det en svær båt gjennom tåka. Akkurat som på film, når noe blir mer og mer synlig gjennom tåkeskyen - og man ser at det bare blir større og større og større før det kjører forbi. Det mest intressante var kanskje at den ikke bråker sånn som store båter gjør. Den bare seilte forbi, akkurat som en svane. Og så forsvant den igjen, bak tåka.
Jeg har faktisk ikke sett noe så pent på lenge. Det var et sånt magisk øyeblikk, hvis jeg skal bli klissete.
Når jeg syklet hjemover igjen tok jeg helt av fordi iPoden spilte en Oasislåt som jeg synes er så utrolig fresh. Jeg slapp begge henda fra rattet og bare hamra løs på imaginære trommer, i en helt folketom storgate dekket av tåke.

2 kommentarer:

MacCyber sa...

Skulle spist de skittene gamle grønne skate-skoa mine for å opplevd dette.
Teip et videokamera fast til en hjelm, og videologgfør nestegang.

Weber sa...

Jeg visste ikke at den dagen var så minneverdig for deg (også).
Den var absolutt det for meg. Husker den dagen der som om det fuckings- skulle vært igår kveld..

Var en jæveli sweet kveld. Håper jeg husker den til krampa tar meg !

Glad i deg (bare sånn at du er klar over det).