torsdag 12. mars 2009

Ja, dere veit hva jeg har lyst til å si.
Men jeg skal ikke si det. Dere har hørt alt før.
Derimot har jeg lyst til å fortelle om noe jeg så i går, som var så revulosjonerende og så klissete, men så vakkert samtidig..
Jeg så to mennesker som delte et av deres mest intime øyeblikk.

Fordi, når jeg sitter utenfor huset mitt og tar kveldsrøyken min, kan jeg se inn til naboene mine hvis de har glemt å trekke for gardinene. Og i går hadde de glemt å trekke for gardinene, så jeg hadde fult innsyn til stua deres.
Jeg følte meg litt som en pedofil kikker, og visste at hvis jeg ble oppdaga ville jeg ødelegge HELE situasjonen til naboene.
De er nemlig nyinnflytta i leiligheten, og de er i midten av tjueåra tenker jeg. Nyetablerte. Blomstene i vinduene deres har ikke dødd enda, for å si det sånn.
Og de stod midt i stua og prata til hverandre, helt vanlig. Som om de prata om dagen i dag eller hva de skulle gjøre i morgen eller hva som gikk på tv.
OG PLUTSELIG, helt ut av det blå, hopper damenaboen opp på mannenaboen og kysser ham mange ganger, og de står og omfavner hverandre lenge.
Og så ser jeg at han sier "jeg elsker deg", og så ser jeg at hun svarer at hun elsker ham også.
Og så leide de hender ut av stua og inn på et annet rom.
Jeg ble så misunnelig.
Og så glad inni meg.
Det varma det!